torsdag 21 mars 2013

Arbete och frihet



Suck. Pust. Dagarna skenar förbi bakom tegelväggen utanför sovrumsfönstret på Post Street.

Det som verkar skett en vecka sedan är plötsligt en månad bort, jag som bloggat för någon dag sen har tydligen inte skrivit en rad på en vecka.

De senaste dagarna har jag gått 12-timmarsskift vid tangenterna på mitt aluminiumbeklädda arbetsläger för att möjliggöra en helg utan måsten och tvång när resterande medlemmar av klanen Pettersson/Wikström kommer på besök.

Omsorgsfullt dammar jag av kavajer och skjortor i ljusa kulörer jag av någon anledning trodde skulle komma till användning under terminen.
Jag upptäcker att sanningen ser annorlunda ut då jag tittar mig i spegeln och en långhårig, skäggig, brunbränd ung man med minst ett hål per plagg konfunderat blickar tillbaka.

Veckan som följer tänker jag i alla fall kärt välkomna smaken av kött och civilisation tillbaka i mitt liv, för första gången på länge beställa från en meny som inte är klottrad på väggen halvvägs in i ett gatukök, och eventuellt uppleva vad som döljer sig längs de slingrande motorvägarna bortom de gröna kullarna och röda broar dit en longboard inte bär.

Men i natt väntar bara mer fransk-rost, skavande in-earhörlurar, tegelvägg och svordomar.
 
Blog within a blog



Boy within a blog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar