fredag 6 september 2013

Road trip, dag 2.

Den andra dagen på vår lilla road trip skulle vi åka vidare ned i det landskap som kommer vara mitt hem de närmaste tre åren. Först tog vi en liten promenad runt i Karlskrona.



På dessa blommor, som växte i en rabatt, var det så galet mycket fjärilar. Säkert 20 stycken! 

Sen åkte vi vidare mot en av mina svenska favoritställen, Österlen. Marcus hade aldrig varit där, så det var på tiden.

Vi hittade hästar! Här ser ni min "så mysigt men jag vågar inte klappa"-min.



























Vårt andra stopp var Haväng.

Och här slutade jag av någon anledning att ta kort. Vi fortsatte i alla fall vidare till Kivik och Simrishamn där vi försökte hitta tak över huvudet för natten. Med stängd turistbyrå och 900 kronor för ett enkelrum bestämde vi oss för att spendera natten i Malmö istället innan det var dags att hämta lägenhetsnycklarna i Helsingborg.

Och det var slutet på vår sommar, som har varit delvis tuff men också fantastisk och underbar på så många sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar