torsdag 11 april 2013

Dagen då jag spelade in film.

Nu ligger jag och slötittar på film samtidigt som Marcus håller på att klippa filmen vi spelade in tidigare idag. Eller han och Hugo spelade in, jag pratade bara. De har nämligen i läxa att göra en news story och Marcus har valt att berätta om min lillebrors olycka. Så den senare delen eftermiddagen har vi sprungit runt i Nob Hill och Chinatown för att få bra bilder, göra en intervju men framför allt fånga en utryckande ambulans på film (vilket gick sådär...).
Så här såg det ut när vi försökte:

Först: Kaffepaus på Cup-A-Joe's, alla svenskars stammisställe.






När Marcus håller i kameran...


Sen gick vi backe efter backe efter backe upp till Russian Hill.
Där det var lite för blåsigt för att kunna filma, men himla fint ändå.



























När perfektionist-Marcus var relativt nöjd med det vi åstadkommit promenerade vi hem på solvarma gator. Så himla gött med sommar!

Jag har träffat Andrea idag också, men det berättar jag mer om senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar