fredag 19 april 2013

Vad gör vi?

Det är fortfarande soligt och himla varmt, så mycket tid spenderas på taket här på Post. Där får man egentligen inte vara, men det är svårt att låta bli när det är så väldigt trevligt.
Förutom att hänga på taket så har jag varit i Haight/Ashbury och tittat på hippies och vintage, lagt till poäng till min hipsterkvot i och med skoköp på Urban Outfitters, promenerat i Marinan och annat härligt. Igår var jag och Marcus på SFJazz Center och tittade/lyssnade på något som jag nu inser kommer låta väldigt flummigt.
Det var alltså en "reading" av Allen Ginsbergs Kaddish framfört av två skådespelare tillsammans med en liten jazzensemble och en videoinstallation i bakgrunden med teckningar av Ralph Steadman (som gjort illustrationerna till Hunter S. Thompsons böcker). Låter lite konstigare än  det var.

Tyvärr har jag inte så många bilder att bjuda på från de senaste dagarna, men en skruttig mobilbild är kanske bättre än inget?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar