tisdag 9 april 2013

Fett!

När jag tröttnat på att strosa runt i affärer där jag ändå inte ville ha något styrde jag stegen mot det Safeway jag letat ut på Google maps. Där handlade jag för över 30 dollar, bland annat dessa:



























Anledningen till detta var att jag hade bestämt mig för att baka. SuperOreokaka! Receptet hittade jag i höstas på den här bloggen och eftersom det är en av de godaste tårtkakorna som jag vet (oreos, vit- och mörk choklad OCH kladdkaka...) tyckte jag att den passade bra på min födelsedag.
Det är alltid lite knepigt att baka i ett nytt land, eftersom det inte riktigt är samma mjöl, formar, spis och sånt där. Men denna kaka är svår att misslyckas med, så jag hoppas den smakar lika bra som den brukar när den väl svalnat ordentligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar