måndag 7 januari 2013

Och en liten presentation.

Så, vilka är vi då?

Jag väljer att börja från början.
Linnéa, snart 22 år och uppvuxen i norra änden av den stora småstaden Örebro. Dansade mig igenom gymnasiet och har flängt runt en del sedan dess. Bodde ett år i London där jag jobbade med att hålla Terroristen under uppsikt (du kan läsa om det här!) för att sedan flytta tillbaka till hemstaden och hamna på en burgerbar där jag träffade en person kom att betyda mest av allt för mig. Men det visste jag ju inte då. Uppvuxna i varsin del av staden var vi trots gemensamma vänner totalt ovetandes om varandras existens förrän vi hamnade bakom samma kassalinje.
Efter ett halvår av blöta kvällar, sena efterfester i kollektivet och en himla massa hamburgare insåg jag att den här killen var alldeles, alldeles för bra för att inte behålla för sig själv. Och så började en resa som är häftigare, mer omvälvande och kärleksfull än vad jag någonsin hade kunnat tro ens i min vildaste fantasi. Det blir mycket prat om Marcus även om den här presentationen skulle handla om mig. För det går inte att prata om mig utan att nämna honom. Jag önskar alla en sådan kärlek, som man knappt kan sätt ord på för allt låter så cheesy. Men för att uttrycka sig enkelt så var det som att jag plötsligt förstod vad alla kärlekssånger handlar om och mitt liv sedan dess är lite som de romantiska filmer jag tidigare dömt ut som orealistiska.
Om vi går tillbaka till vem jag är (ni kommer få läsa mycket mer gulligull sen, ge mig en vecka...) så gillar jag att äta middag med vänner och vin, lyssna på musik som spelades in långt innan jag föddes, läsa böcker, se på film och i princip allt annat som man kan sätta in i facket "kultur". Om jag fick välja skulle jag spendera hälften av årets dagar på resande fot.
Just nu jobbar jag på ett eventföretag samt vikarierar som barnledare i en kyrka men i framtiden vill jag jobba med strategisk PR och kommunikation.

Ingen har väl missat att jag och min kära pojkvän är ganska lika. Men finns det några skillnader då?
Jag är något av en träningsnörd, ett intresse som Marcus faktiskt inte alls (tro det eller ej!) delar. Inte heller min ohälsosamma tävlingsinriktning och kärlek till listor och organisation är något som finns speglat i pojkvännen. Så vi är inte stöpta i precis samma form, även om man kan tro det.

Här är jag i Barcelona när jag äter min bästa mat, hamburgare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar