måndag 14 januari 2013

Om jag får bestämma...

En av de positiva sakerna med att Marcus flyttat till USA är resemöjligheterna som kommer med det. Även jag kommer att få lära känna en ny stad, om än bara några veckor åt gången. Lära känna gatorna, hitta favoritställen och stammisfik. Uppleva norra Californien, se Golden Gate och Alcatraz. Men det jag tänker mest på är att det blir så mycket närmare till många andra ställen.
Jag vill ta en road trip till New Orleans, äta cajun och lyssna på blues. Åka till vindistrikten och njuta av de fantastiska vyerna och det goda vinet. Möta Marcus i New York och uppleva hans favoriter, alldeles säkert gå i Dylans fotspår. Kanske utgå från USA men ta sig vidare mot Mexico, Västindien eller Sydamerika. På tre år hinner man förhoppningsvis med mycket.

Under tiden får jag drömma mig tillbaka till sommarens tågluff...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar