torsdag 16 maj 2013

Att tipsa om en film från 1999.

Av olika anledningar ser vi extremt mycket på film hemma just nu. Vi har helt övergett tv-utbudet till förmån för Netflix. Om man någon gång funderar på varför känns det genast ganska motiverat när man väl slår på kanalerna och tvingas zappa mellan En stark resa med Morgan och Ola-Conny, Postkodmiljonären och CSI Miami...
Igår var jag ensam för första gången på en evighet och bestämde mig för att se The Talented Mr Ripley. Antagligen sist av alla, men ändå! Jag såg den och jag gillade den. Av någon anledning var det första gången på länge som jag kunde hålla fokus en hel film.
Jag ska inte göra någon djupare analys, jag lovar, men jag ska ge dig ett tips. Om du mot all förmodan inte har sett filmen tycker jag att du ska göra det. Speciellt om du gillar psykologiska thrillers. Om du inte gör det så kan du bara njuta av alla snygga, välklädda människor, både huvudkaraktärerna och de som flimrar förbi i bakgrunden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar