fredag 15 februari 2013

Det där med att studera.

Nu håller jag på med något himla spännande. Kikar på universitet, mailar studievägledare och kanske skriver lite, lite på något arbetsprov. I höst vill jag plugga och så är det bara.
Jag håller precis alla tummar jag har (vilket ju inte är så många...) för att jag kommer in där jag allra helst vill gå. Tyvärr finns det absolut ingenting jag kan göra åt saken eftersom "mitt" program bara går på betyg eller högskoleprov. Jag har de betyg jag har liksom, och högskoleprovet skrivs 6 april när jag är borta. Maktlöshet, det är känslan. 
Men jag ska banne mig göra allt jag kan för att komma in där jag vill. Jag har ju redan visualiserat mig i en egen lägenhet, i föreläsningssalarna, på nationerna, som en del i studentlivet. Det går per automatik, men jag har hört att det är grejen om man ska nå dit man vill.

Om ni också håller tummarna för mig så blir det ju några fler fingrar.

Lyckligt ovetandes om framtidens vedermödor.

4 kommentarer:

  1. Hej linnea ! Oj vilken kul idea , jag träffar dig gärna när du kommer över hit bort :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. grymt! jag hör av mig när det närmar sig!

      Radera
  2. Svar
    1. Lund/Helsingborg! Strategisk kommunikation heter programmet:)

      Radera