torsdag 14 februari 2013

Johnny's in the basement, Mixing up the medicine

Titta så hon gör!
Fick detta droppat i postlådan för några dagar sen, det verkar dock som att det är snäppet mer tidseffektivt att binda brevet kring magen på en stackars flyttfågel flyendes den obskyra temperatur ni tydligen upplever hemma i Skandinavien.
Shout out till er! Beklagar verkligen er situation, ni måste bara påminna er själva om att det finns en stor varm stjärna bakom alla snötyngda moln. Jag har sett den med mina egna ögon, typ när jag satt och solade på taket i förmiddags. Bara något ynka kvartal kvar nu!

Jaja, det var i alla fall himla gulligt av henne där hemma i Winter Wonderland.
Själv försöker jag tackla nystarten som skolpojke efter bästa förmåga. Allt som oftast vaknar jag upp bredvid en våt och dyblöt kudde jag i panikartad feberdröm kastat ifrån mig kring klockan 19:30 på kvällarna och undrar vad i helvete som precis hände.
Resonerar med mig själv och konstaterar att det måste vara alla dessa nya intryck och erfarenheter som sätter sin prägel på den unge mannen, det eller det faktum att jag har slagit rekord i jullov.

På akademin rullar det på. I grupp om minst fem rullar vi mystiska nordbor omkring och pratar vårt sjungande tyskklingande språk samtidigt som vi skrämmer slag på alla stackars amerikaner/asiater som aldrig sökt ögonkontakt med någon över 1,70 cm.
På lektionerna bildas en svensk halva av klassrummet och en med ja... övrigt.
Jag tycker mig antyda en strimma av förvirring i många lärares ögon, ibland yttrar det sig i ren frustration mot de ljushåriga jättarna som tyst och blickstilla sitter längst fram i klassrummet och borrar sina djupblå ögon i dina, vägrar svara på infantila retoriska frågor, och ändå genomför varenda uppgift de tilldelas med briljans.

I eftermiddag avslutade jag tex. den andra av veckans två videouppgifter. Temat för de båda hemläxorna var detsamma som när jag för 15 år sedan satte mig i skolbänken på Sveaskolan.
Vi 21-åringar med skägg, körkort och ex-flickvänner ombads alltså dokumentera följande:
1. "Tre saker jag gillar!!"
2."Vem är Du?!"

Jag tackade, tog emot och spelade in en tvåminutare med satanistisk symbolik och Radiohead...

Aja, don't follow leaders and watch the parking meters.

Ha det gott.


Himla fint.

1 kommentar: