fredag 1 februari 2013

Lunket före stormen

Inleder idag den absolut sista helgen i 'frihet' innan skolan börjar, men om sanningen ska fram vill du ligga med mig då? Nej men om sanningen ska fram så ska det bli ganska skönt att ha en vardag igen.

Igår handlade vi möbler på IKEA i Oakland (no worries, we're okey). 
Är det inte lite spännande att trots du hatar IKEA, som min roomie Oscar, så slutar det med att du åker dit? Du sitter där med käften full av köttbullar och väntar på att beställa home-delivery åt de ca 60(!) varor du plockat på dig under förmiddagen. Allt detta TROTS att du, som Oscar, spenderat tre dagar på Goodwill's och second-hand butiker i jakt på möbler med litelitelite mer personlighet än byrån Billy.

IKEA firar också Super-Bowl, de jävlarna.
NÅVÄL, några tusen dollar och hjärnceller senare var vi på väg hem. Men innan dess skulle jag införskaffa en VINTAGE skolbänk med tillhörande stol av könlös(?) person vid namn Ailin. Hann trakassera iaf tre yuippies som gav mig mycket sneda blickar innan jag tog rätt. 

Ailin är tydligen ett kvinnonamn, man lever och lär.


Juridiskt så får du inte flytta in i din nya lägenhet förrän kontraktet träder i kraft, vilket för oss innebär den 1:a februari kl 00.00. Vi väljer att tolka det som följande: 
OM vi inte somnar innan 00.00 inatt så har vi lagen på vår sida. God bless America.

And God bless hipsters with American pancakes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar