onsdag 13 februari 2013

Nästan som magi.

På grund av min envisa hosta och med den medföljande trötthet spenderade jag eftermiddagen i soffan. Efter att ha bläddrat igenom Viaplays filmutbud (och insett att jag saknar Netflix) bestämde jag mig för något lättsmält. Made of Honor. En riktig kvalitetsrulle. Eller?
Hur som helst, filmen utspelade sig delvis i Skottland (amerikansk kvinna åker till Skottland och träffar charmig skotte som pratar skotska och har väldigt skotska familjetraditioner...) och det fick mig att längta tillbaka till Edinburgh.
Om du inte har varit där än, åk! Det är definitivt ett hett tips. När jag bodde i London tog jag och en vän en nattbuss upp och spenderade tre-fyra nätter på ett vandrarhem i en gammal kyrka. Tyvärr var jag och Eva ganska dåligt förberedda när vi åkte, så vi kanske inte fick ut det mesta av resan. Men det var himla härligt ändå såklart. Nästa gång jag kommer dit ska jag ha lite bättre koll.

Det är något väldigt magiskt med Skottland. Musiken, språket, naturen, allt känns lite som en saga.





Hej här bär jag alla kläder jag hade med mig men fryser ihjäl ändå mvh i London var det 25+ (Och nej, jag är inte flintskallig, bara blond)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar